Gå til sidens hovedinnhold

Coop Prix Heggenes oppfordrer kundene til å hente pakkene sine

Artikkelen er over 3 år gammel

Nordmenn handler stadig mer i nettbutikker, og ifølge Statistisk Sentralbyrå vokser netthandelen med 15 prosent i året. Dette merkes godt av de ansatte i postavdelingen ved Coop Prix Heggenes.

Heggenes: – Vi nærmer oss årets desidert mest travle uker i posten, og står klare til å hjelpe kundene våre med å sende og levere ut pakker, sier Tone Skogen, butikksjef i Coop Prix Heggenes.

Black Friday og Black Week er høysesong for netthandel, med Black Friday den 23. november som den største netthandelsdagen.

– De fleste norske nettbutikker har i snitt ca. fire til seks virkedager på utlevering til kunde, og vi forventer stort trykk mot slutten av neste uke. Det fyller seg fort opp i hyllene, og vi merker godt endring fra år til år at folk handler stadig mer på internett, sier Skogen.

2,4 millioner pakker via Coop

I Coops butikker med Post i Butikk og PostNord regner man med at det i perioden fra Black Friday og frem mot jul vil bli levert ut 2,4 millioner pakker. Dette er en økning i pakkevolum på hele 30 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

– Vi vil gjerne få oppfordre kundene våre om å hente pakkene så snart man får hentelapp eller melding på mobilen om at pakken er ankommet butikken. Når pakkene hentes raskt, får vi bedre plass i hyllene. Da blir det lettere for oss å finne frem blant pakkene og vi kan gi bedre og mer effektiv service i juletrafikken som nå står for tur, sier Skogen.

Kommentarer til denne saken