Coop Prix Heggenes oppfordrer kundene til å hente pakkene sine

Black Friday og Black Week er høysesong for netthandel, med Black Friday den 23. november som den største netthandelsdagen.

Black Friday og Black Week er høysesong for netthandel, med Black Friday den 23. november som den største netthandelsdagen. Foto:

Av
Artikkelen er over 1 år gammel

Nordmenn handler stadig mer i nettbutikker, og ifølge Statistisk Sentralbyrå vokser netthandelen med 15 prosent i året. Dette merkes godt av de ansatte i postavdelingen ved Coop Prix Heggenes.

DEL

Heggenes: – Vi nærmer oss årets desidert mest travle uker i posten, og står klare til å hjelpe kundene våre med å sende og levere ut pakker, sier Tone Skogen, butikksjef i Coop Prix Heggenes.

Black Friday og Black Week er høysesong for netthandel, med Black Friday den 23. november som den største netthandelsdagen.

– De fleste norske nettbutikker har i snitt ca. fire til seks virkedager på utlevering til kunde, og vi forventer stort trykk mot slutten av neste uke. Det fyller seg fort opp i hyllene, og vi merker godt endring fra år til år at folk handler stadig mer på internett, sier Skogen.

2,4 millioner pakker via Coop

I Coops butikker med Post i Butikk og PostNord regner man med at det i perioden fra Black Friday og frem mot jul vil bli levert ut 2,4 millioner pakker. Dette er en økning i pakkevolum på hele 30 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

– Vi vil gjerne få oppfordre kundene våre om å hente pakkene så snart man får hentelapp eller melding på mobilen om at pakken er ankommet butikken. Når pakkene hentes raskt, får vi bedre plass i hyllene. Da blir det lettere for oss å finne frem blant pakkene og vi kan gi bedre og mer effektiv service i juletrafikken som nå står for tur, sier Skogen.

Artikkeltags