Gå til sidens hovedinnhold

60-åring i 100 på Beitostølen

Artikkelen er over 7 år gammel

Du har ikke vært på Beitostølen de senere år uten å se firmanavnet IDÉ over alt, og dette er ikke noe puslete gatekjøkken må vite. Omsetningen i selskapet som selger tekstiler, profilartikler, gaver, merkevarer, samt mat og drikke, er på 360 millioner. Eier og konsernsjef Lasse Lauritzen er Beitostølen-ambassadør på sin hals. Denne helga feirer han sin 60-års dag i fjellandsbyen.

Uhemmet glede

-Det er mange næringslivsledere som har hytte på Beitostølen og de utvikler naturlig nok sterke bånd og emosjoner til fjellandsbyen. Lasse Lauritzen er blant disse, og 60-års jubilanten er aldeles ikke kjent for å sitte bakerst i klasserommet å surmule. Dette er en aktiv, offensiv og genuin ambassadør for Beitostølen, som han aldri legger skjul på at han elsker. Her kjører han sine store firmakonferanser med gjester fra inn- og utland, og han har hatt et nært forretningsmessig samarbeid med Beitostølen Resort i mange år. Det er derfor med uhemmet glede vi alle saluterer denne joviale 60-års-jubilanten i dag, sier PR-sjef Bjørn B Jacobsen i Beitostølen Resort.

Fabrikk i Asia

Lasse Lauritzen etablerte IDE House of Brands i 1987 sammen med en kompanjong. Omsetningen første året var 3,9 millioner, med et overskudd på 307 kroner. I 2011 var omsetningen 360 millioner, med kontorer i Helsinki, Stockholm, København, Oslo og flere norske byer, og med egen fabrikk i Asia. Hovedkontoret er i Drøbak, men vi mistenker at det egentlige hovedkontoret er på Beitostølen.