Kanonresultat for Beitostølen Resort

Far og sønner: Steinar, Bjørnar og Atle Hovi i hjerte av Beitostølen.

Far og sønner: Steinar, Bjørnar og Atle Hovi i hjerte av Beitostølen. Foto:

Av
Artikkelen er over 5 år gammel

Resultatforbedring på 21,8 millioner kroner fra 2011 gav et 2012-resultat på +5,8 millioner for Beitostølen Resort.

DEL

–Det har vært tøff jobbing men nå er vi i flytsonen, sier direktør Atle Hovi på sin egen hjemmeside.

-Nå er vi der vi skal være, og viktigst av alt; vi stimuleres ytterligere av den positive energien og entusiasmen denne oppgangen og fremgangen skaper. Vi har mye på gang og går spennende tider i møte med nye prosjekter og satsinger, sier Steinar Hovi.

-Det er klart dette er fantastisk moro både for oss som eiere og drivere, og selvfølgelig for alle våre 104 medarbeidere som virkelig har stått på, og naturlig nok viktig for hele Beitostølen, sier Atle Hovi, som sitter med den daglige ledelsen av Hovi-familiens konsern.

-Når vi lykkes drypper det på alle. Dette er viktig for både verdiskapningen og fremtiden i fjellet. Nord-Norge og Fjord-Norge er viktige fyrtårn for det norske turistproduktet, og nå må Fjell-Norge inn som den tredje viktige pillaren når vi markedsfører og selger turist-Norge. Vi sitter på et verdensprodukt. Det vi har her oppe, med hele Jotunheimen Nasjonalpark som spisskammers, og med den infrastrukturen vi har bygget opp, så representerer vi et tilnærmet unikt produkt som potensielt millioner av kjøpesterke mennesker verden over vil være interesserte i, hvis de kjente til Norge og Fjell-Norge, fortsetter Atle Hovi. Han forteller at hardt og disiplinert arbeid over hele fjøla ligger bak resultatforbedringen. - Vi har gjort mange grep, men med gjennomgående sterkt fokus på tiltak som ikke har gått utover kvaliteten på opplevelsen for våre gjester. Der er vi kompromissløse. Vår gjestfrihet er verken til salgs eller gjenstand for nedgradering av noe slag, sier Atle Hovi.

Steinar Hovi er klar på fjelleventyret han startet i 1965, ikke er til salgs: -Vi er ikke her for å tjene kortsiktige penger. Det er ikke slik vi er skrudd sammen. For oss er dette et livsverk. En livsstil. Alt vi har tjent har vi pløyd inn i Beitostølen. Hver ei krone. Derfor tåler vi høye bølger, og i dag står vi godt rustet. Vår målsetting fremover er enkel og klar: Norges beste helårsdestinasjon. En posisjon vi langt på vei har tatt allerede. Og; vi skal fortsatt utvikle Beitostølen på en slik måte at våre gode gjester gjenkjøper det vi skaper. Hadde det vært NM i gjenkjøp, tror jeg Beitostølen hadde blitt vanskelig å slå, sier Steinar Hovi.

Artikkeltags