Kjenner du en servicehelt?

Ingunn Hofseth i HSMAI jakter på de beste servicefolkene i landet.

Ingunn Hofseth i HSMAI jakter på de beste servicefolkene i landet.

Artikkelen er over 5 år gammel

Hvem er din Servicehelt på Beitostølen? Det er Atle Hovi som spør.

DEL

Sammen med den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), går Beitostølen Resort i bresjen for å løfte frem serviceheltene i reiselivet og næringslivet generelt samt i offentlige instanser. Sommerens Fans of Good Service-turné besøker hele 33 steder, fra Vest-Agder til Finnmark. Og på torsdag 15. august er det Beitostølen sin tur. Det kåres en vinner i hver by hvor alle går videre til finalen som er den 17. august i Oslo. Turneen arrangeres bl.a. i samarbeid med Radisson Blu, Park Inn by Radisson, Rica Hotels, Scandic Hotels, Hertz, Artesia og lokale samarbeidspartnere.

Torsdag 15. august kommer Fans of Good Service til Beitostølen for å samle flere ambassadører for Fans of Good Service, fotografering og filming samt og notere publikums forslag til gode serviceytere. -Vi gleder oss til å nå ut med det glade budskapet. Vi håper riktig mange besøker Fans of Good Service-teamet, for å dele lokale eksempler på god service, sier Atle Hovi, forfatter av boken ”Kunden er sjefen” og adm. dir. Beitostølen Resort. Han har kastet seg på kampanjen med den største iver.

HSMAIs administrerende direktør Ingunn Hofseth, begrunner initiativet slik:

-Vi har hatt service på agendaen i noen år, men gjør nå satsningen enda mer nasjonal gjennom lokale samarbeidspartnere. Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier Hofseth.

De gode historiene

-Noe av det vi liker best å gjøre, er å fokusere på de gode historiene. Derfor er det nettopp slike historier vi er på utkikk etter. Vi håper at hele landet vil engasjere seg i dette, slik at vi kan klare å lage den offisielle listen over suveren service, fortsetter hun.

Både Beitostølen Resort og HSMAI jakter på de uunnværlige hverdagsheltene, som virkelig er gode på service.

-For meg er god service når en person føler glede over måten man blir behandlet på og får lyst til at det skal gjenta seg. Utfordringen er at det ofte er svært individuelt hva man har av forventninger, og hva man vektlegger. I tillegg er det slik at en opplevelse setter nivået for hva man forventer neste gang. Dermed blir det ofte en oppjustering av forventningene over tid, påpeker Hofseth.

Skal kåre en hovedvinner

-Vi skal løfte dem frem i lyset som gode eksempler. Utmerkelsen går til enkeltpersoner, ikke bedriftene. En hovedvinner kåres på slutten av turneen. Dette prosjektet gjennomføres i nær dialog med lokal presse i form av aviser og radio samt at vil være godt synlige i sosiale medier, på YouTube og gjennom vår egen HSMAI Channel, forklarer Hofseth.

Formålet med Fans of Good Service, er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.

Forslagene kan være personer i handelsstanden, taxi eller andre deler av transport- eller servicenæringen, hotell og reiselivsnæringen eller andre du mener gjør en uunnværlig innsats.

Forslag på gode serviceytere skal sendes til postbox@hsmai.no, merket Dagens Servicehelt. Skriv hvorfor du mener han/hun bør bli en servicehelt, og legg til kontaktinformasjonen til vedkommende.

Artikkeltags