Gå til sidens hovedinnhold

Valdriser med sjarmoffensiv i Hønefoss

Artikkelen er over 4 år gammel

Visit Valdres arrangerte mini-Valdresdag på Kuben i Hønefoss, forrige lørdag.

Sammen med flere av sine medlemsbedrifter rigget de seg til med brosjyrer, roll-ups, smaksprøver og «grepa stolt tå Valdres» T-skjorter.

Dette er første gang Hønefoss ble testet ut som Valdresdag-arena. Hønefoss og Ringerike vil være et vekstområde framover og et geografisk viktig nærmarked for Valdres, med korte avstander vil våre aktiviteter og attraksjoner.

–Vi var veldig spent på både området vi skulle få disponere inne på Kuben og responsen fra publikum, sier reiselivssjef Merete Hovi.

– Sola skinte utenfor og det er klart at kjøpesentrene merker en lavere trafikk på slike dager. Derimot løste vi dette på en fin måte ved at vi byttet på å ta turer ut i gatene og til torget. Når nesten 15 stykker vandrer rundt med Valdres på brystet og deler ut brosjyrer, så er det klart at vi blir lagt merke til, fortsetter Hovi.

Hun ser ikke bort ifra at Hønefoss kan bli en fast Valdresdag-arena.

Tradisjon tro ble det arrangert konkurranser, som blant annet gikk ut på å gjette hvor mang kilo spekepølse det var i en glassbolle. Hovedpremien var konsertbilletter til STAUT på Piltingsrud, men vi hadde også med oss både Tjuvstartbilletter til Rakfiskfestivalen og flåteferd-tur i Begna. Heldige vinnere kan vente seg en hyggelig overraskelse ganske snart.

– Det er slutt på Valdresdagen i Oslo. Nå forsøker vi heller å spre budskapet om Valdres til flere av våre nærområder og vi planlegger en tredje Valdresdag til høsten. Stedet må vi komme tilbake til, sier markedsansvarlig Lene Dygd Kvisgaard Kvisgaard med et lurt smil.

Kommentarer til denne saken