Visit Valdres har rundet 25.000 følgere pa Facebook

Det er over 25.000 som liker Visit Valdres på Facebook.

Det er over 25.000 som liker Visit Valdres på Facebook. Foto:

Av
Artikkelen er over 2 år gammel
DEL

Digitale medier har utvilsomt forandret måten vi kommuniserer på, og disse kommunikasjonskanalene fortsetter stadig å utvikle seg. Folk er på nett mer enn noen gang for å få informasjon, hente inspirasjon samt dele sine egne opplevelser og erfaringer.

En milepel

For få dager siden rundet Visit Valdres 25.000 liker-klikk på sin Facebookside, noe selskapet hadde et mål om å nå i løpet av denne sommeren.

– Vi føler nå at vi har et veldig godt kundegrunnlag i forhold til å kunne nå ut med våre budskap om hvorfor folk bør ta turen til Valdres. Facebook er en viktig kanal for å vekke folks interesse. Kunsten er å konvertere denne interessen til noe mer konkret som for eksempel en bestilling, sier reiselivssjef Merete Hovi.

Visit Valdres har gjennom de siste 5 årene brukt mye tid på å teste ut hva som fungerer bra og mindre bra på sin Facebookside.

–Vakre naturbilder er fremdeles det som får aller størst respons, sier markedsansvarlig Lene Dygd Kvisgaard, – spesielt når vi deles folks egne #valdres bilder fra Instagram. Vi ønsker at Valdres sine innlegg skal nå ut til flest mulig av våre følgere, og da er det viktig at vi ikke bare deler andre sine innlegg, men legger ut filmene og bildene selv, forklarer Lene.

Hyppige oppdateringer er også et stikkord, da det er viktig å holde interessen og engasjementet oppe. For bare et par år siden var vi opptatt av å treffe riktig tidspunkt på døgnet for å nå så mange som mulig, men nå er de fleste pålogget til alle døgnets tider, avslutter hun med et smil.

Instagram

I tillegg er Instagram en sterk kanal for reiselivsregionen Valdres, og det er nå mer enn 156.000 bilder som er tagget med #valdres eller #visitvaldres.

– Det er utrolig viktig at vi er aktive i disse kanalene og kundene ser at Visit Valdres responderer når noen deler bilder med #valdres. Det viser at vi følger med samt viser at vi setter pris på at Valdres blir nevnt, sier Merete Hovi.

En digital fremtid

Fremtiden blir nok ikke mindre digital, men trendene forandrer seg hele tiden. Det er viktig å investere tid på å henge med på denne utviklingen slik at man når ut med budskapet sitt på en effektiv og rimelig måte. Nå som ca. 60 prosent av de som søker informasjon på nettet bruker mobile flater, er det for eksempel viktig at bedriftene har nettsider som er tilpasset dette formatet. Visit Valdres tilbyr kurs i digitale medier til sine medlemmer.

– Visit Valdres deltar, sammen med de andre destinasjonsselskapene i Oppland og Oppland Fylkeskommune, i et digitalt kompetansehevingsprosjekt som både skal øke kompetansen ute hos medlemmene, men også bygge opp spisskompetanse i destinasjonsselskapene, sier Hovi.

Artikkeltags